داکیومنت های برنامه نویسی

مستندات مورد نیاز برای توسعه دهندگان

داکیومنت های برنامه نویسی

مستندات مورد نیاز برای توسعه دهندگان

داکیومنت های برنامه نویسی

این اولین باره که دست به ترجمه میزنم. ممکنه زیاد ترجمه هام خوب از آب در نیاد ولی خوب شما به بزرگی خودتون ببخشید. وجود داشتن جایی که به فارسی داکیومنت های زبان های برنامه نویسی قرار بده یکی از آرزو های من بود و الان سعی میکنم که به اون آرزو جامه ی عمل بپوشونم.برای اطلاعات بیشتر به فلسفه وجود این سایت سر بزنید اگر چه اونم تقریبا همین چیزی که اینجا گفتم رو نوشته.

طبقه بندی موضوعی

آموزش پایتون: برای افزایش دادن اشتها!

دانیال میم | پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۰۷ ب.ظ

مستندات پایتون

اگر شما کار های زیادی در کامپیتور انجام دهید، عاقبت در خواهید  یافت شما دوست دارید که برخی کار  ها به صورت اتوماتیک انجام گردد. برای مثال،شاید شما برای انجام دادن عمل جستجو و جایگزینی شماره های یک فایل متنی،یا تغییر نام و مرتب کردن گروهی از تصاویر خسته شوید و آرزو کنید که کاش میشد این کار ها خود به خود انجام شود.شاید هم شما  بخواهید که یک دیتابیس شخصی سازی شده،یک اپلیکیشن مخصوص،ویا حتی یک بازی ساده بنویسید.

اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار حرفه ای باشید شاید شما با کتابخانه های C/C++/java کار کنید اما چرخه نوشتن،کامپایل کردن،تست و کامپایل دوباره چرخه ای بسیار زمان بر است.

یا شاید برنامه ای نوشته اید که می تواند از یک زبان برنامه افزودنی استفاده کند و شما نمی خواهید یک زبان کاملا جدید برای برنامه خود طراحی و پیاده سازی کنید.

در این صورت ، پایتون یکی از بهترین گزینه های روی میز شماست.

شما باید از یونیکس شل اسکریپت یا ویندوز بچ فایل برای انجام این کار ها انجام دهید،اما شل اسکریپت ها فقط مناسب برای جابجایی فایل ها و تغییر متن داده ها هستند،و بدرد توسعه اپلیکیشن ها یا بازی های خوب و مجموعه ای نمیخورند.راه دیگر این است که شما کدتان را در زبان های از ریشه سی (سی،سی پلاس پلاس و جاوا) بنویسید،اما یادگیری آنها به عنوان اولین زبان برنامه نویسی بسیار دشوار است. پایتون یک زبان ساده برای استفاده و آماده برای ویندوز،مک او اس و سیستم عامل های از ریشه یونیکس میباشد،وبه شما کمک میکند که کار هایتان را سریع تر انجام دهید.

اگر چه زبان پایتون ساده است،اما با این حال این زبان یک زبان برنامه نویسی واقعیست و ارائه ساختار بسیار پیچیده و پشتیبانی برنامه نویسی برنامه های بسیار بزرگ تر از شل اسکریپت و بچ فایل از ارمغان های این زبان است.از سوی دیگر،پایتون همچنین خطا یابی بهتر از سی داراست،و،از ذیگر سو زبانی بسیار سطح بالاست (ت.ا very-high-level language)،و برای نوع داده های سطح بالا مانند آرایه های انعطاف پذیر و دیکشنری ها ساخته شده.به دلیل نوع داده های کلی تر آن آن خطا یاب آن دامنه خطاهای بسیار گسترده تری نسبت به Awk و یا حتی پرل دارد.

پایتون به شما امکان می دهد برنامه خود را به ماژول (moudle) هایی تقسیم کنید که می تواند در سایر برنامه های پایتون استفاده شود.و نیز پایتون شامل مجموعه ی بسیار بزرگی از ماژول های استاندارد است که شما میتوانید به عنوان پایه برنامه های خود استفاده کنید -- یا به عنوان مثال برای شروع یادگیری پایتون بهره ببرید. برخی از این مدل ها چیز هایی مانند فایل ورودی/خروجی ، فراخواندن سیستم،سوکت ها و حتی رابط کاربری ابزار های گرافیکی مانند TK را در اختیار شما قرار میدهد.

پایتون زبانی تفسیر شده است و می تواند زمان قابل توجهی را در طول توسعه برنامه صرفه جویی کند،به خاطر اینکه هیچ کامپایلی نیاز نیست.(یادداشت مترجم: این یعنی این که کد ها خط به خط هنگام اجرای برنامه برنامه ها توسط مترجم تفسیر میشود که البته باعث مسبب کاهش سرعت برنامه نیز هست.البته این به این معنی نیست که شما مثل زبان های برنامه نویسی عصرحجری کدتان را امروز بنویسید و فردا تحویل بگیرید اما با این حال درصورتی که برنامه شما نیاز به سرعت بسیار دقیقی دارد پیشنهاد استفاده از زبان هایی مانند سی پلاس پلاس است.)مفسر میتواند به صورت تمایلی (interactively) استفاده شود،که در اصل برای تجربه ویژگی های مختلف زبان میباشد.این ویژگی برای نوشتن برنامه های دور انداختنی و یا برای تست عملکرد در طول توسعه برنامه های پایین تر  مناسب است. و البته برای استفاده به عنوان یک ماشین حساب دستی و سریع گزینه خوبیست.

پایتون برنامه ها را فشرده و قابل خواندن میکند.برنامه های نوشته شده در پایتون به طور معتنابهی نسبت به همزاد های C/C++/java اش کوتاه ترند.به چندین دلیل:

  • انواع داده های سطح بالا این امکان را به شما می دهند که عملیات های پیچیده را در یک جمله بیان کنید.
  • گروه بندی جملات به جای شروع و پایان دادن به جای براکت به واسطه فاصله 6 تایی انجام میشود.
  • آرگومان ها یا مقدار ها نیاز به مشخص کردن نوع ندارند. (یادداشت مترجم: در بسیاری از زبان ها نوع مقادیر در هنگام تعریف مشخص میشود که پایتون از این قائده مثتثنی است.)

پایتون قابل گسترش است: اگر برنامه نویسی سی را بلد باشید میدانید که افزودن فاکشن های built-in و یا ماژول ها به مفسر  سی،انجام عملیات بحرانی با حداکثر سرعت و یا برای پیوند دادن برنامه ها به لایبرری هایی که ممکن است در فرم باینری در دسترس باشند(مانند یک کتابخانه گرافیکی مخصوص فروشندگان) آسان است.این موضوع در مورد پایتون نیز صدق میکند! اگر شما واقعا دیوانه چیزی باشید، شما می توانید مترجم پایتون را به یک برنامه کاربردی نوشته شده در C پیوند دهید و از آن به عنوان فرمت یا دستور زبان برای آن برنامه استفاده کنید.

ضمنا،نام این زبان برنامه نویسی از کمدی (Monty Python’s Flying Circus) الهام گرفته شده و هیچ ارتباطی با خزندگان ندارد.ارجاع به نمایش مونتی پایتون در اسناد و مدارک نه تنها مجاز است، بلکه تشویق شده است!

حال اگر شما در مورد پایتون هیجان زده هستید، می خواهید آن را در جزئیات بیشتر بررسی کنید. از آنجا که بهترین روش برای یادگیری یک زبان این است که از آن استفاده کنید، آموزش با شما همراه با مترجم پایتون شما را به خواندن دعوت می کند.

در فصل بعد،فوت فن استفاده از مترجم توضیح شده است.این اطلاعات جادویی است اما برای آزمایش مثالهایی که بعدا نشان داده شده ضروری است.

بقیه آموزش ویژگی های مختلف زبان و سیستم پایتون را از طریق مثال ها، از جمله عبارات ساده، اظهارات و انواع داده ها، از طریق توابع و ماژول ها، و در نهایت به مفاهیم پیشرفته مانند استثنا و کلاس های تعریف شده توسط کاربر معرفی می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی